Menü
Menu
0

Ray-Ban napszemüveg története

DouglasMcArthurA Ray Ban története 1929-ben kezdődik, amikor az USA légiereje megbízást adott a New York-i székhelyű Bausch & Lomb cégnek egy speciális, kifejezetten pilótáknak készülő napszemüveg kifejlesztésére. A kérésük az volt, hogy a pilóták erős napsütésben akár a felhők felett is letudják olvasni a repülőgép műszereit, a lehető legtisztábban lássák egymást és az ellenség repülőgépeit. Napszemüveg nélkül fejfájásra, hányingerre, panaszkodta k a pilóták.
Több éves kutatómunka eredményeként 1937-ben született meg a Ray Ban Aviator napszemüveg. A 8 év fejlesztő munka soknak tűnik de akkoriban a napszemüveg nem létező fogalom volt, gyakorlatilag a nulláról kezdték a fejlesztést.
Ez a szemüveg nem csak elérte, de több ponton túl is teljesítette az USA Air Force által megszabott különlegesen szigorú katonai, optikai és egészségvédelmi követelményeket.

A Ray Ban Aviator napszemüveget – a második világháború alatt – Douglas McArthur tábornok, a Csendes óceáni szövetséges erők főparancsnoka tette igazán híressé.
Ő kizárólag a Ray Ban Aviator Large Metal napszemüvegben nyilatkozott az újságíróknak, ezzel rengeteg újság cikkben, fotón szerepelt.
1939-től az Amerikai hadsereg összes katonája számára elérhető lett a Ray Ban napszemüveg.

Akkora volt az igény a lakosság részéről, hogy megkezdték a lakossági forgalmazását az USA piacán, első ára 3,7 dollár!

Közben folyamatosan új keret formák, lencsék készültek.

DouglasMcArthur1939-ben dobták piacra a G-15 üveg lencsét ami a mai napig is kapható. A lencse etalonnak számít a mai napig a napszemüveg lencsék között.

1939-ben piacra dobták az Ray Ban Outdoorsman formát. Itt a pilóta forma megmaradt és egy műanyag homloktámasz került a keret tetejére. Vadászoknak, horgászok ajánlották ezt a keretet.

1940-ben a szín átmenetes lencse volt az újdonság. Előnye, hogy alul világosabb volt a lencse így a műszerfalon a kijelzőket tisztábban lehetett leolvasni.

1952-ben készült el a 2. klasszikus, a Ray Ban Wayfarer forma. Hamar népszerű lett köszönhetően James Dean 1955-ben bemutatott Rebel Without a Cause című filmjének.

A Ray Ban napszemüvegek sikerét nagyban maghatározta az, hogy rengeteg Hollywoodi filmben szerepelt. Így státusz szimbólummá vált.
Itt lett egyértelmű, hogy a szemüveg/napszemüveg öltöztet. Karakteressé teszi viselőjét.

1965-ben megjelent a Ray Ban Olympian népszerűségét Peter Fonda emelte az Easy Rider c. filmben.

1968-ban a Ray Ban Balorama debütált melyet Harry Callahan rendőr viselt a Magnum Force filmben.

1975-ben jelent meg a fényre sötétedő lencse (photocromatic)

1980-ban jelent meg a polarized lencse a Ray-Ban kínálatában

1997-ben bemutatott Man in Black c. filmben a Ray Ban Predator 2 napszemüveget viselte Will Smith és Tomy Lee Jones

2009-től kapható a szín átmenetes polarized Ray-Ban lencse

2016-tól gyártják a Chromance Ray-Ban lencséket, kontrasztosabb élesebb a kép ebben a lencsében

A Ray Ban rengeteg új, máig kapható modellt alkotott a teljesség igénye nélkül : JustinClubmaster, Caravan, New WayfarerJackie Ohh, Erika, RoundAndy.

A keretek anyaga változó: sárgaréz ötvözet, szálcsiszolt saválló, titanium, carbon és a műanyag legújabb keverékei.

A Ray Ban napszemüvegeket zenészek is kedvelték, viselték: Guns’n Roses, Bob Marley, Bob Dylan.

A Brand népszerűségét a katonák, színészek, zenészek nagyban segítették. Ugyanakkor a felhasznált anyagok minden esetben a legjobb minőségüek voltak,

Aki teheti próbáljon fel egy Ray Ban napszemüveget és érezni/látni fogja a különbséget.

A Bausch & Lomb amerikai nagy vállalat 1999-ben eladta az Olasz Luxotica Group részére a Ray Ban napszemüveg forgalmazását és gyártását 640.000.000 milló dolláros áron!

Ray Ban napszemüvegek teljes választéka itt.

Deák Ferenc

Polar Vision Kft

e-napszemuveg.hu